Fajr  01:49  |  Shuruq  03:40  |  Dhuhr  12:08  |  Asr  16:33  |  Maghrib  20:34  |  Ishaa  22:17 (Mere...)

Pressemeddelelse vedr UAE’s liste

Skrevet af MPU, Medie- og politikudvalg den .

Det overrasker ikke Det Islamiske Trossamfund at der nogle gange er organisationer og enkeltindivider, der forsøger at dæmonisere muslimer generelt og institutioner specifikt de, der oprigtigt udfører humanitært arbejde og hjælper med integration og uddannelse af unge.

Der er basalt set ikke tale om andet end en politisk motiveret, subjektiv og amatøragtig liste, der blander store og små oprigtige lovlydige og hårdtarbejdende institutioner i Europa og Amerika sammen med organisationer som Boko Haram og ISIS, der udøver dele af terror i Islams barmhjertige navn.

Det har vækket undren og forargelse blandt mange af de europæiske organisationer, der har et godt samarbejde med deres respektive regeringer i Amerika, England, Sverige og nu Danmark. Derfor har flere internationale eksperter i international sikkerhed, såsom Jim Walsh beskrevet listen som værende højst besynderlig, da kulturelle og samfundsorienterede sociale organisationer er inkluderede.

Det undrer også, at sådan en liste kan fremkomme og inkludere DIT, netop når DIT ikke har nogen interaktion med UAE eller har planer om dette, Det er tydeligt der er væsentlige informationer, der mangler og i første omgang byder vi ambassadøren for De forenede arabiske emirater velkommen til en kop kaffe i Det Islamiske Trossamfunds lokaler for at fortælle hvad DIT står for.

Det er i øvrigt interessant at bemærke at den såkaldte liste på nuværende tidspunkt ikke er statslig verificeret og at der endda på diverse nyhedsmedier eksisterer flere versioner af denne, herunder en liste hvori DIT slet ikke optræder. Dette er blot med til at angive at dette er en useriøs sag fra start til slut.

Et af disse links, der angiveligt skulle være mere autentisk er på følgende link:

Slutteligt maner DIT politikere og presse til besindighed og ansvarlighed og at referere tilbage til PET eller anden institution som vi formoder må være velinformerede om den aktuelle situation og de danske sikkerhedsinteresser. Udenrigsministeriet i Norge har protesteret over at en af de muslimske organisationer i Norge er havnet på denne liste, det ville klæde Det Danske Udenrigsministerium at gøre det samme i denne sag.

Link Ja Nej tak